een week veder... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu een week veder... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu

een week veder...

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

04 September 2007 | Ierland, Dublin

Hallo iedereen,

Ik ben hier nu een week maar heb het gevoel dat het veel langer is! Vrijdag voor het eerst naar school geweest. Was echt heel leuk, heb super leuke mensen leren kennen. Ik ben de enige Nederlander hier, er zijn veel duitsers, fransen, spanjaarden, itlianen en polen. Er zijn gelukkig ook enkele vlaams sprekende belgen:D! Met twee van hen ben ik bevriend geraakt, zijn echt twee super mensen. Zij zijn voor mij de nieuwe Robbert en Alinda zo apart. Ben echt super blij dat ik ze heb ontmoet. Hang veel met ze uit en koken enz samen. Ik had de eerste week heel veel moeite met eten, sinds ik hun heb leren kennen en met hun eet heb ik mn oude eet gedrag weer terug. Ik heb echt gemerkt hoeveel invloed mensen op je kunnen hebben. Zij wonen jammer genoeg niet op Wellmount, ze zijn dr wel vaak te vinden haha..
Boven mij wonen vier duitse meiden, 4 toppers. Ook met hun ga ik veel om, we doen vaak dingen samen.( de belgen, hun en mijn huisgenoten) Met mijn finse huisgenoot is het jammer genoeg erger geworden. We zijn niet het zelfde type mens, kan hoeft niet uit te maken, maar daarnaast dat is ze ook nog onaardig. Ze is erg negatief ingesteld en heel kil, zo apart, snap niet waarom ze uberhoud voor een kamer heeft gekozen die ze moet delen. Gelukkig vind mijn duiste huisgenoot, mijn boven buren en mn belgische vrienden dat ook... Scheelt een hoop maar het is wel jammer. De duitse jongen is erg aardig en heeft humor, hij is alleen heel erg stil. Zijn broer was de eerste week mee, die was ook niet zo spraakzaam. De jongen vertrekt morgen miss komt die jongen dan wat meer los.

Desondanks heb ik het hier naar mijn zin. Wellmount is een super accomidatie er leven veel internationale studenten. Er worden veel feesjes in de appartementen gegeven. Die feetsje zijn ongeloofelijk, alle nationaliteiten door elkaar. Je hoort alle talen. Naast mijn engels zal ook mn duits verbeteren de meiden boven mij praten veel duits en ik versta ze.. Op de feetsjes heb ik veel kennissen gemaakt. Het is echt zo leuk, heb ook nog nooit in zn korte tijd zoveel mensen leren kennen. Ik weet alleen de namen van de mensen waar ik overdag ook mee rondhang.. Er zijn veel Spanjaarden hier, op wellmount is er een groep van 20 man. Ze trekken overdag veel naar elkaar toe maar s avonds zijn ze super, echtgezellig.. Ben een beetje verliefd op dat land. de mensen zijn zo warm, mooi, sociaal en ze kunnen goed dansen haha. T is alleen een nadeel dat je jongens zo klein zijn haha...

De school is groot maar mooi. De voorzieningen zijn super! Alle sporten die je maar kan bedenken kan je gratis of tegen een zeer gereduceerde prijs beoefenen. We gaan hier zeker gebruik van maken. Ook willen we lid worden van de internationale studentenbond. Zij organiseren veel activiteiten en uitjes naar bv het zuiden. Zo kan ik ook een beetje van Ierland ontdekken. Als ik het over we heb gaat het over de twee Belgen en ik haha. Las mijn verhaal terug en zag dat ik het over we hadden… Het onderwijs systeem is heel anders dan in Nederland. Je hebt hier vakken die een heel jaar duren. In Nederland duurt een vak 10 weken haha. Welke vakken ik ga volgen weet ik nog niet. Ik ga nu alles bekijken en dan ga ik uitkiezen wat ik ga doen. In mijn volgende bericht zal ik hier meer over vertellen…

Ik wil nog ff wat over Ierland kwijt.. Als ik in mijn appartement tv wil kijken moet ik voor 250 euro een licence kopen. Echt gekkenhuis. Ik doe het nu zonder tv.. Ga van de week maar lid worden van de plaatselijke bib.. Gelukkig hebben mn Belgische vrienden een tv. .haha op zondag middag is dat heel fijn.. Veder is het een raar land. Iedereen hoor je klagen over het eten. En terecht het is niet alles en echt super duur!! Ik heb eindelijk nederlandse kaas gevonden (aldi) en lekker brood (also aldi). Atlhone is een kleine vieze stad, het is heel grijs alleen de oude binnenstad is leuk. Daar hebben alle huisjes een andere kleur. Volgende week wil ik wat fotos plaatsen. Mijn internet in mn eigen huis is kapot en wordt morgen of donderdag gemaakt.

Mijn zelfvertrouwen groeit hier wel moet ik zeggen. Ik krijg, ja je gaat het niet geloven, complimenten dat ik goed engels spreek!! Ongelofelijk! Ik krijg het van de fransen en Spanjaarden maar dat is niet zo gek want die hebben echt heel veel moeite met de taal. Het is ook moeilijk conveseren met hen, maar ook heel grappig. Je zegt wat en een ander vertaald dat echt lachwekkend. Maar vanmorgen kreeg ik ook een compliment van Ierse meiden die in mijn klas zitten en dat is echt een hele eer!

Ik kan denk nog wel 20 paginas veder schrijven. Ik maak ze veel mee. Ik denk dat het meeste wel gezegd is. Ik wil iedereen die weer is begonnen met een (nieuwe) studie/werk, veel suc 6 en plezier wensen! Hou me op de hoogte hoe het is! Om een vage reden staan heel berichtjes die jullie hebben geplaatst niet op de site. Echt jammer, het is namelijk echt leuk om de reacties te lezen.

Liefst en dikke kus Margriet

  • 04 September 2007 - 18:30

    Maureen:

    Hey Margriet,

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt in Ierland. Ik vind wel dat je lef hebt dat je het zo even doet, ergens heen waar je niemand kent en waar je in een huis woont met vreemde mensen die ook nog eens een andere taal spreken. Jammer alleen dat je niet zo'n leuke huisgenoot hebt, maar ja doe je niks aan...... Gewoon met leuke mensen als jij om gaan toch ;-). Nou meid wens je alle geluk en plezier daarzo en ik zal je verhalen blijven volgen via je site.


    Liefs Maureen

    Voor hoe lang blijf je daar eigenlijk?

  • 04 September 2007 - 20:22

    Robbert:

    Hahaha een nieuwe Robbert & Alinda...Ben benieuwd hoe ze zijn als we langskomen!

    Klinkt echt alsof je t goed naar je zin hebt daar! Leuk om te lezen!
    Veel plezier en we spreken elkaar snel weer!
    Kussss

  • 04 September 2007 - 20:46

    Marina:

    je bent een topper ben trots op je xxxxxxxx marina

  • 05 September 2007 - 06:37

    Nongetjie:

    Wat kut dat het niet botert met de Finse huisgenoot, zoiets kan echt je plezier vergallen dus ik zou zeggen besteedt er niet teveel aandacht aan. Of bak een spacecake en bied haar een plakje aan dan wordt ze vanzelf wat vrolijker haha

  • 05 September 2007 - 10:19

    Mathilde:

    ej topper :D

    haha jij hebt het gevoel dat je er al heel lang bent en ik heb het gevoel dat je morgen of zo alweer thuis komt. Echt vreemd hoor...ik denk wel eens ff aan margriet vragen, maar die is er nie hahaha
    Maar Gelukkig heb je het naar je zin, heb gewoon schijt aan die stomme Fin haha dat rijmt ook nog eens :P
    Check ook ff je mail. Heb jou ook zoveel te vertellen!
    Sterkte verder hea!

    Je trotste zusje !! ;)

  • 05 September 2007 - 13:42

    Riekie:

    heee schat!

    Ik dacht al die zal het wel druk hebben, maar je klinkt zo vol van alles, echt fijn om te horen :-)

    Echt leuk dat je zoveel leuke mensen hebt leren kennen, wel jammer van je huisgenootje, maarja genoeg leuke andere mensen toch? als ik dat zo lees :-D

    Heb je zaterdag wel gemist met werken hor!

    Ik moet dinsdag ook weer beginnen, je hoort van me hoe me eerste daggie was!

    Dikke kus, Hvj!

  • 05 September 2007 - 14:55

    Margreet:

    weer een nieuwe poging hopelijk plaatst hij hem nu wel.

    Heeej meid,

    ben blij dat je het nu zo naar je zin hebt want de 1e dagen had ik zoiets van die zit nog niet goed op der plek daar.
    Als ik het zo hoor wordt het de komende maanden dus studeren maar ook veel feesten maar daar ben je ook goed in. Veel plezier en suc6 nog en spreek je snel weer.

    doei doei

    -xxxxxxx- Margreet

  • 05 September 2007 - 15:26

    Jorijke:

    Hey Margriet,

    Klinkt allemaal erg leuk, daaro....geniet ervan!

    Groetjes,

  • 05 September 2007 - 18:58

    El:

    He grietje ben blij te horen dat je het toch wel naar je zin hebt want van de week vond ik je een beetje droevig klinken.
    Leuk dat je zoveel mensen leert kennen echt wat voor jou he haha
    En natuurlijk ben ik heel trots op je goede engels haha je komt al snel verder dan hello haha
    nou meid ga ervoor en geniet ervan!
    Dikke kus ook van otje ik hoor je weer xxx

  • 07 September 2007 - 08:16

    Arianne:

    heey meid, echt fijn dat je het naar je zin hebt.
    maak er wat van!
    liefs en xxx Arianne xx

  • 10 September 2007 - 21:19

    Tara:

    hey margriet

    tof zeg dat je daar zit. en het naar je zin heb! das ook wel errug fijn!! maak er maar een super tijd van daar!! zo'n kans krijg je niet vaak! echt top studeren in het buitenland (en feesten natuurlijk haha nog leuker!;)

    dikke kus tara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo Iedereen, Leuk dat je op mijn site komt neuzen! Deze site wordt mijn 'dagboek'in de tijd dat ik in Ierland verblijf. Ik ben daar 4 maanden voor het volgen van mijn minor in het kader voor mijn study. Ik ben in deze periode in Atlhone wat twee uur rijden bij Dublin vandaan ligt. In deze periode ga ik naar de Atlhone Institute of Technology. Welke vakken ik ga volgen is nog niet precies duidelijk dat laat ik in mijn verslagen weten. Met deze site wil ik iedereen laten weten en laten zien wat ik doe in Ierland. Maar ik wil ook graag op de hoogte blijven van wat er thuis gebeurt! Wees niet bang om een berichje met de nieuwste roddels achter te laten! Mijn adres hier is: Wellmout student village. Dublin road. Co. westmeath. Ireland Margriet Duijst room J 38

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 24578

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: