Greetings from Atlhone - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu Greetings from Atlhone - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu

Greetings from Atlhone

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

19 November 2007 | Ierland, Dublin

Hallo lieve mensen! 19/11

Hoe is die er mee! Hier een berichtje van mij..
Sorry dat ik niet zo veel van me laat horen, maar heb hier zn normaal leven dat alles zn gangetje gaat. Heb nog maar twee weken les. Kan het me echt niet voorstellen. Ben vandaag ook maar druk begonnen met al mn boeken die ik nodig heb te kopiëren en te kijken wat er nou echt van me verwacht wordt. Ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen. Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste rapport ingeleverd. Ik denk wel dat hij okej is het was wel heel vreemd want ik mocht maar 2000 woorden gebruiken dat is echt niet veel. Maar ook wel weer makkelijk…..
Veder moet ik nog een project maken voor Tourism en dat mag ook maar uit 2000 woorden mag bestaan en heb ik al aardig in de picture wat het moet zijn, is niet meer dan 2 dagen werk. Voor financieel heb ik volgende week mijn eind toets. Als k de sommen nog een keer goed oefen ben ik ook daar niet bang voor. Daarna heb ik een week vrij om mijn twee toetsen in de tentamen week te leren. Wat heb ik toch een slecht leven hier.
Afgelopen donderdag weer een gezellig feestje gehad van de internationale society, de een na laatste! Echt alles is bijna het laatst. Gaat echt heel raar worden om straks hier weg te zijn. Heb hier zo een beetje mn vriendengroepje en ga die mensen echt missen. Raar idee in Januarie als ik weet dat zij terug gaan en dat ik dan in NL blijf. Maar waarschijnlijk kom ik nog wel een keer terug voor een gezellig feestje over here. Ik heb echt hier mensen gevonden die nog gekker zijn dan ik. Ik heb verhalen en dingen meegemaakt… heerlijk…
Maar van de week lekker rustig weekje en beginnen met studeren en mijn project af te ronden.

Veder heb ik geen shokkend nieuws. Vandaag was mijn lerares uit Nederland hier voor een gesprek met de mensen van de international office van Ierland. Ik ben meegegaan met de lunch. Werd er even een riem onder mijn hart gestoken van de vrouw van Ierland. Had er nog nooit eerder gesproken alleen gezien. Zei ze tegen mn lerares, Margaret doet het goed hier, heeft zich goed gemixt dat was me al opgevallen. Erasmus studenten zoals Margaret zien we graag hier!
Zegt mn lerares; Nou Margriet je laat een goed visitekaartje hier achter. Goed gedaan..
Stond even verbaasd, ze moesten eens weten ..... maar is altijd goed om te horen natuurlijk :D

Maar hoe is die veder in het dorp? Nog boeiend nieuws? Heb gehoord dat de rooie zich even een hoek in hebben laten drijven hahaha…
Heb trouwens ook een filmpje gezien van een sinterklaas in Alkmaar die van zn paard viel, was erg grappig.
O ja Mat, de pepernoten zijn op, die ‘buitenlanders’ vonden ze erg lekker hahaha…

Heb trouwens vandaag voor het eerst mijn dikke trui aan, het begint koud te worden hier…

Veel liefst en dikke kus Margriet

  • 19 November 2007 - 19:14

    Janneke (buur):

    Heyhey,

    Komt er al weer bijna een eind aan joh? Wanneer ben je trug in Hollanda?

    Over het paard van Sinterklaas gesproken.. ik ga zaterdag misschien kijken bij een mooie schimmelruin van 4.
    Nog zin in een bijrijd/verzorgpaardje ;)

    Groetjes!!!!

    Janneke en natuurlijk van de rest van de familie!

  • 19 November 2007 - 20:54

    Margriet :

    Ej Jans,

    22 december ben ik weer op de blauwereiger te vinden...
    Maar ga je echt een paard kopen?!?! Zo gaaaafff!!! en ja een bijrij/ verzorgpaardje is altijd welkom :D

    Groeten aan de rest van de famelie!

    KUS

  • 19 November 2007 - 20:57

    Mathilde:

    Hey gewilde erasmus student,
    Gelukkig gaat alles goed met je..nu komt mn gevoel bijna uit dat je alweer bijna thuis bent!
    De pepernoten zijn weer onderweg, die muts bij het postkantoor had het fout gedaan kreeg ik ze zelf thuisgestuurd...hoe dom kun je zijn!
    Whahaha hoop dat je ze nog hebt voor je weer thuis bent...ze zijn weer onderweg..

    kusj mathilde
    (p.s. je kan ook een voorbeeld zijn voor iemand hier in spakenburg...nummer hebben?? :P )

  • 19 November 2007 - 22:01

    Janneke (buur):

    Haha, eerst kijken, dan kopen ;)
    We zijn de afgelopen drie weekenden bij drie verschillende paarden wezen kijken.. maar hij/zij zat er niet tussen. Dus wie weet dit weekend ;)

    Ik laat het je wel weten!

    22 december is al weer bijna! De tijd vliegt.. zeggen ze dan.. Het wordt dus gewoon een Hollandse Kerst.

    Groetjes! En waarschijnlijk tot dan!

  • 20 November 2007 - 07:29

    Suzanne:

    Hey Margaret,

    Echt raar dat je alweer bijna terugkomt. Heb het gevoel dat je niet zo heel lang bent weggeweest. Nou zie ik je ook niet elke dag natuurlijk....Voor je parents ligt dat misschien wel weer anders, die hebben zometeen weer een wervelwind in huis haha.

    Goed te horen dat je het zo naar het zin hebt. Succes met het leren van je toesten etc. You can do it!!!

    Kus Suzanne

  • 22 November 2007 - 14:08

    Marieke:

    Heee wijvie!
    Wat is het eigenlijk snel voorbij gegaan he..?
    Het engels praten zou nou ook wel vloeiend gaan of niet? :-D
    Dan is grietsie er bijna weer hor :-D
    Zaterdag hebben we personeelsuitje gaan we naar andre van duin haha, jammer dat je er niet bij bent.

    Groetjes van iedereen thuis hier dikke kus Marieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo Iedereen, Leuk dat je op mijn site komt neuzen! Deze site wordt mijn 'dagboek'in de tijd dat ik in Ierland verblijf. Ik ben daar 4 maanden voor het volgen van mijn minor in het kader voor mijn study. Ik ben in deze periode in Atlhone wat twee uur rijden bij Dublin vandaan ligt. In deze periode ga ik naar de Atlhone Institute of Technology. Welke vakken ik ga volgen is nog niet precies duidelijk dat laat ik in mijn verslagen weten. Met deze site wil ik iedereen laten weten en laten zien wat ik doe in Ierland. Maar ik wil ook graag op de hoogte blijven van wat er thuis gebeurt! Wees niet bang om een berichje met de nieuwste roddels achter te laten! Mijn adres hier is: Wellmout student village. Dublin road. Co. westmeath. Ireland Margriet Duijst room J 38

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 24574

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: