hallo!! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu hallo!! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu

hallo!!

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

12 September 2007 | Ierland, Dublin

Hallo!!

Hoe is dr mee? Hier nog steeds goed. Gaat lekker zn gangetje, beetje relaxen en hangen met de mensen. Oma ik heb je kaart ontvangen! Dank je wel echt super leuk!!
De school hier is zo anders dan in Nederland! Geef mij maar de nederlandse manier van onderwijs, hier is het zo saai! De lessen duren hier een uur, tijdens dat uur ben je de sheets van de leraren aan het overschrijven. Ze wachten serieus tot iedereen klaar is met schrijven. Vanmiddag was er een leraar die even ging opzeggen wat we moesten opschrijven. Hij citeerde een heel A4tje echt k dag wat is dit!! Misschien wordt het later wat minder, dat moet ook wel anders houden de ieren dat tog geen jaar vol lijkt mij! Als het in Nederland ook zo ging zou ik niet hebben doorgeleerd haha. Veder zijn de ieren in mijn klas echt oke! Ze zijn erg aardig en vragen altijd hoe het er mee is en wat ik ga doen. Ze praten wel snel maar zijn goed te volgen. In de pauzes hang k wel meer met de internationale studenten we zijn echt een groep die elkaar steeds opzoekt.
Het is nog steeds niet duidelijk welke vakken ik ga volgen. Voor 20 studiepunten is het zeker welke vakken ik ga doen. Ze hebben op de school wat vakken omgegooid en de vakken die de meiden die vorig jaar hier waren hebben gedaan worden nu het tweede semester aangeboden. Dan ben ik alleen weer terug in NL. Nu is er een vak informatie systeem management maar dat wil ik echt niet volgen.
1e: het is saai
2e :het is moeilijk.
3e :het heeft totaal geen toegevoegde waarde.
Gelukkig is Celine van de international office het met me eens. Nu ga ik proberen of ik internationaal sales en marketing mag volgen. Het probleem is dat dit wordt gegeven op een andere opleiding en deze hier mee akkoord moet gaan. Ik hoop echt dat het gaat lukken, het is een leuk interessant vak en ik zit dan in een klas met alleen internationale studenten en dat lijkt me echt super!
De vakken die ik nu volg zijn Tourism and regio development
Financieel management
Stractic management
Als ik dan ook nog internationaal sales en marketing mag gaan volgen ben ik een heel gelukkig mens:D!

Ik ben achter het eerste culture difference tussen de Spanjaarden – itlianen, de manier van afwassen!! Zij wassen echt zo raar af bord voor bord en vork voor vork met zeep en dan spoelen ze het af en gaan ze het drogen, ze maken geen soapie. Ze vinden onze manier vies en nu snapt Dani de Spanjaard waarom de noord europeese jongens zo groot zijn ze moeten vechten tegen de bactieren hahahahaha was zo grappig toen die dat zij. Ik ga trouwens nog steeds met de belgen om en daarnaast ook veel met Spanjaarden. Het zijn gewoon de relaxte en openste mensen hier en je kan echt heel hard met ze lachen!! Soms is het wel moeilijk met ze praten want het niveau engels is niet zo heel hoog van deze mensen, maar dat geld hetzelfde voor de itlianen en fransen.
Veder is het leven hier echt associaal duur!! Hier moet je geen groot gezin hebben zelf de aldi en de lidl zijn duur. Een pakje sigratten kost 7 euro, die ga ik echt niet kopen. Van een Duits meisje komt haar moeder over en die neemt een slof mee :D echt super!!

Het heeft vandaag trouwens voor het eerst geregend :( Maar hoorde dat het in Nederland nog slechter is, echt herfst weer. Hier is het gelukkig nog steeds warm..
Het downloaden van skype is gelukt:D:D!! Nu moet ik nog ff een headset kopen en kan ik lekker met iedereen die ook skype heeft gratis bellen!!
Ik moet nu naar school spreek jullie allemaal snel weer!

Dikke KUS

  • 12 September 2007 - 10:59

    Suzanne:

    Hey Margeret,

    Hoe noemen ze je eigenlijk daar?? Ik kan me voorstellen dat Magriet echt een moeilijke naam voor ze is.
    Vroeg ik me ff af....

    Dikke kus

  • 12 September 2007 - 17:07

    Pa:

    Hallo Margriet, hoop dat het gaat lukken met de vakken, anders moet je hier zoveel inhalen. Dat laatste mailtje over dat boek, het blijft toch niet gesloten liggen op je nachtkasje hoop ik???

    doe de belgen de groeten en fijn dat je het naar je zin hebt.

    Lekker hoor! dat skype van jou moet ik zelf ookeen headset kopen!!!

    lekker goedkoop weer!!??

    tot skypes groetjes de Reigertjes.

    p.s. Jaap heeft tegen tante Andrea gezegd dat wel rustiger is aan tafel maar niet gezelliger!!!!

  • 12 September 2007 - 18:49

    Margriet:

    Pa hier zijn ze 4 euro k stuur dr wel 1 naar je op:P:P
    en k lees ook uit t boekje!
    haha zo lief van Jaap, hij zei door de telefoon vrijdag dat ie me miste en vroeg of ik hem ook miste...

    Suus ik heb hier echt veel namen: Margeret, Maregrete, Margriete, Margrieta enz, echt grappig ik wil ze allemaal opschrijven. Ook kennen veel mensen liedjes of schilders enz over mn naam echt grappig!

  • 16 September 2007 - 18:41

    Margreet:

    Heej meid,

    Dat van die sigaretten heb je gelijk in 7 euro is echt te duur maar als je dan meteen zegt ik ga stoppen neee... margriet zorgt wel voor een slof slecht hor. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. De bloemenjongen vroeg ook nog hoe het met je was zaterdag ik weet ff niet meer hoe die heet. Ik heb hem de site gezegd en hij zou ook gaan kijken zei die. En ik heb van je zusje een hele dikke kus gekregen hor dus bij deze krijg je ook een hele dikke kus terug.
    Veel plezier en suc6 nog op sgool. Hopelijk lukt het met je vakken.

    Kus

  • 17 September 2007 - 12:26

    Tante Ems:

    Hé Margret,

    Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt
    met die internationale boys.
    Je laat ze wel daar hoor!
    Leuke foto's, zijn dat je studie genoten?
    Het weer valt hier trouwens REUZE mee hoor, het is een graadje of 18-20, nou ja vandaag toevallig regen (mag het).
    Hier is iedereen weer thuis en alles gaat z'n gangetje.
    Stop je nu met roken, omdat de sigaretten zo duur zijn daar?
    Hé succes verder en doe je best meid.

    tot horens en greetings from all of us.

  • 18 September 2007 - 19:17

    De Timmers:

    hallo margriet wat leuk dat je het naar jezin hebt we zien dat je veel vriendenhebt en dat het bier lekker smaakt leuke fotos het bericht is wat laat je adres is in de wasmachine terecht gekomen vandaar ik doe dit voor het eerst dus ben benieuwt of het lukt geniet nog maar lekker van de zon want hier is het herfst maar donderdag ga ik naar de modeshouw dus dat komt wel goed heel veel groetjesvan gert-jan evelien martijn niels en carolien

  • 20 September 2007 - 07:03

    Jan :

    he schat hoe is het daar nou zal wel goed zijn aan de fotot,s te zien !! leuk man .

    hier is alles nog steeds hetzelfde als altijd hoor spreek je gauw kus janneman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo Iedereen, Leuk dat je op mijn site komt neuzen! Deze site wordt mijn 'dagboek'in de tijd dat ik in Ierland verblijf. Ik ben daar 4 maanden voor het volgen van mijn minor in het kader voor mijn study. Ik ben in deze periode in Atlhone wat twee uur rijden bij Dublin vandaan ligt. In deze periode ga ik naar de Atlhone Institute of Technology. Welke vakken ik ga volgen is nog niet precies duidelijk dat laat ik in mijn verslagen weten. Met deze site wil ik iedereen laten weten en laten zien wat ik doe in Ierland. Maar ik wil ook graag op de hoogte blijven van wat er thuis gebeurt! Wees niet bang om een berichje met de nieuwste roddels achter te laten! Mijn adres hier is: Wellmout student village. Dublin road. Co. westmeath. Ireland Margriet Duijst room J 38

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 24570

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: