Daar ben ik dan - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

28 Augustus 2007 | Ierland, Dublin

Hallo iedereen!

Hier zit ik nu achter mijn computer in Ierland! De reis ging super, geen vertraging mijn koffer was er in 1 keer en k hoefde niet lang op de bus te wachten. Mama en oma mogen niet meer mee met weg brengen door hun moest ik huilen was wel ff moeilijk. Veder is het hier goed. De kamer is mooi ruim, groter dan op de foto ik heb geluk gehad. Ik 'woon' samen met een fins meisje van 23 en een duitse jongen van 25. Allebij erg aardige mensen. Het engels praaten gaat goed ook al zou ik graag gewoon Nederlands praten haha. Het complex waar ik in zit is groot er zijn meerdere ' huizen' waar de appertementen in zitten. In mijn 'huis' zitten 4 appartementen complex, die andere mensen heb ik nog niet ontmoet dat wil morgen wel komen denk ik.

Vanmiddag ben ik even het stadje gaan verkennen. Het ziet er leuk uit en de mensen zijn vriendelijk. Er is hier uiteraard een vero moda( waar je ook bent er IS een vera moda!) Ook hebben ze hier een Aldi, deze ziet er een stuk netter en overzichterlijker uit als bij ons. Ik moet wennen aan het idee dat hier de auto's links rijden zo apart is dat! Ik denk telkens wat doet die man.. maar t is hier heel normaal.. ook met oversteken is het lastig joh! je vergist je echt in hoe lang het nog duurt voordat de auto dr is.. Vrijdag moet k voor het eerst naar school.. ben benieuwd hoe dat zal zijn!

Iedereen bedankt voor de kaarten en berichjes! Echt super leuk! De kaarten heb ik hier allemaal op mijn kamer staan is echt gezellig!

Ik hou jullie op de hoogte van wat er hier allemaal gaat gebeuren!!

DIKKE KUS

  • 28 Augustus 2007 - 19:33

    Ma:

    Leuk dat alles goed is gegaan. Een goed begin is het halve werk. We hebben Annet nog gezien, ze was heel nieuwsgierig hoe het was gegaan. Ik heb dit zelf getypt.

    Kus Ma.

    p.s. het waren tranen van opluchting, die brengen geluk!!!!

  • 28 Augustus 2007 - 19:36

    Margriet:

    Mama wat goed! Zeg maar tegen annet dat alles gelukkig is goed gegaan :D
    Maar kom ff op msn kunnen we ff praten

  • 29 Augustus 2007 - 01:16

    The Huitts:

    jaja. dit is de huitts familie inclusief Wilco en Marieke!
    Helemaal super dat het begin lekker is verlopen! Dat geeft je al een veel lekkerder gevoel. Wij hopen dat je een geweldige tijd gaat krijgen daar en natuurlijk heel veel gaat leren en nieuwe contacten op gaat doen. Op het begin gaat het allemaal wel ff stroef (bij mij in ieder geval) en natuurlijk ff wennen dat het allemaal in het Engels moet maar voor je het weet ben je zelf in het engels aan het denken! whaha geloof mij!

    Veel plezier daar nog en geniet ervan! voor je het weet is het allemaal al voorbij!

    Groetjes van ons allemaal

  • 29 Augustus 2007 - 06:44

    Nongetjie:

    Jij gaat veel internationale contacten opdoen als ik het zo lees haha!

    Hee maar maak je wel ff flink wat foto's. Die gooien we dan als je terug bent op Nongetjie.nl dan kan iedereen van het beeldmateriaal meegenieten want ik schat dat je op deze site beperkte ruimte hebt.

    Veel succes vrijdag (en de rest natuurlijk haha)


  • 29 Augustus 2007 - 07:45

    Sam Schouten:

    als ex-klasgenoot wens ik je vanuit bunschoten veel succes en plezier daar margrietje!

  • 29 Augustus 2007 - 10:31

    Janneman:

    he schat leuk dat je eerste indruk goed is!!
    en hoe is de duitse jongen haha
    niet te knap hoop ik

    nou veel plezier en ik hoor van je kus

    jan

  • 29 Augustus 2007 - 12:49

    Margriet :

    haha jan hij is lelijk en heeft een vriendin. Ik ben niet van plan om hier verliefd te worden. K kom met de kerst gewoon weer naar huis!

    Mariek dat engels praten ben ik al weer zat. Ik wil gewoon nederlands praten, gaat zo veel makkelijker! Veder zal ik blij zijn als k naar school kan. Dan heb ik wat te doen. Ik heb hier alle winkels al wel gezien haha.

    Gerrit ik zal de fotos maken. Ik heb idd beperkte ruimte op de site. Volgende week zal ik wat fotos van mn kamer ect er op zetten.

    KUS

  • 29 Augustus 2007 - 17:02

    Suzanne:

    Hey Magriet,

    Jammer dat ik niet op je afscheidsfeestje wwas. Was echt van plan om te komen, maar was in slaap gevallen en pas de volgende dag weer wakker geworden haha. Die vrijgezellenfeestjes eten energie ;)
    Maar ik ben blij dat je veilig bent aangekomen, en met dat engels praten komt het best goed. Zometeen weet je niet beter.
    Heel veel succes vrijdag en geniet er lekker van.

    Dikke Knuffel Suuz

  • 29 Augustus 2007 - 18:59

    Fam Duijst:

    hey hey,

    Nog geen nieuw bericht dus plaatsen we het hier maar bij.
    Wat leuk dat je al zoveel reacties hebt!! Je hebt in iedergeval genoeg te doen achter je laptop hahaha :)
    Is het nog gelukt met die stekker?

    Verder een nieuwtje: Mark en Lucie hebben een jongetje, hij heet Daan en is 28 augustus geboren! Mooie dag vind je nie???!!

    Ook vroeg oma nog met wat voor vliegtuig je vloog..(ze hoopt natuurlijk matinair haha )

    En hoe is je nieuwe huisgenoot om het zo maar even te noemen??

    Maar genoeg vragen weer voor vandaag....
    Nog 1 dagje vrij en dan naar school...
    Good luck, tot horenssss :)

    Kus van ons allemaal!!

  • 29 Augustus 2007 - 20:50

    Mariekje:

    Nog maar een berichtje, die van vanmiddag staat er niet tussen zie ik!
    Leuk om je vanmiddag ff op msn gesproken te hebben en ben blij dat alles goed is gegaan! :-)

    Nou vrijdag weer naar school, veel succes schat!

    Weltrust!

    Kuss hvj!

  • 30 Augustus 2007 - 07:37

    Cathy:

    Hey Margriet,
    Wil je even heel veel plezier wensen de komende tijd in Ierland! Mijn Zwitserland-tijd zit er bijna op, want zondag ga ik na 5 maanden weer terug naar het (saaie) Nederland.
    Geniet ervan, want het is zo voorbij (geloof mij ;))

    Liefs, Cathy

  • 30 Augustus 2007 - 09:53

    Gertine:

    he schat

  • 30 Augustus 2007 - 10:00

    Gertine:

    he lieffie.. Nog bedankt voor je smsje. Ik hoop echt dat je snel je plekje daar vind, straks naar school allemaal nieuwe mensen en vreemde talen. Ik zou dat echt niet trekken, laat mij maar lekker in NL. Maar ik vind het super top van jou, dat je dit zo ineens doet. Echt super :D
    laat je wel even weten of je een leuke ier bent tegengekomen, kom ik hem gelijk spotten haha ;)
    Ik ga je wel missen met uitgaan enz. Maar over 4 maanden ben je gelukkig weer terug, en misschien zit ik dan wel in me huisje. Kun gelijk bij me logeren haha.. Houden we weer een soort pyamaparty net zoals vorige keer haha.. Aankomende zaterdag ga ik stappen met Manuela en wendy, en dan nemen we gelijk een paar borrels op jou..Heel veel succes schatje en ik spreek je snel weer. Ik hou je op de hoogte en jij mij..

    Een hele dikke kus van mij

  • 05 September 2007 - 02:02

    The Huitts:

    Ha die Margriet, zo leuk je verhaal te lezen, echt heel gaaf. Wat goed dat je engels al zo verbetert is! En nu ook nog Duits, Spaans en Italiaans!!!! Kom ik straks bij jou op les!
    Wist niet dat de Aldi zulke lekkere nederlandse kaas had, zal hier es op zoek gaan; wat Wilco had meegenomen is alweer op! Heb je veel regen of valt dat mee?Zit je aan de lagerbeer? Ben benieuwd.
    Heel veel succes op school en tot de volgende keer weer! Ajuuuuuuu!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo Iedereen, Leuk dat je op mijn site komt neuzen! Deze site wordt mijn 'dagboek'in de tijd dat ik in Ierland verblijf. Ik ben daar 4 maanden voor het volgen van mijn minor in het kader voor mijn study. Ik ben in deze periode in Atlhone wat twee uur rijden bij Dublin vandaan ligt. In deze periode ga ik naar de Atlhone Institute of Technology. Welke vakken ik ga volgen is nog niet precies duidelijk dat laat ik in mijn verslagen weten. Met deze site wil ik iedereen laten weten en laten zien wat ik doe in Ierland. Maar ik wil ook graag op de hoogte blijven van wat er thuis gebeurt! Wees niet bang om een berichje met de nieuwste roddels achter te laten! Mijn adres hier is: Wellmout student village. Dublin road. Co. westmeath. Ireland Margriet Duijst room J 38

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 24580

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: