first impression of ireland.... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu first impression of ireland.... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu

first impression of ireland....

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

30 Augustus 2007 | Ierland, Dublin

hallo iedereen..

Ik ben hier nu twee dagen en t gaat nog steeds goed met me haha! T is hier anders dan in Nederland.. je hebt hier weinig winkels maar veel megastores. The Dunnan store is de mooiste en de grootste. Je kan hier echt van alles kopen! Zelfs wasmachines.. Ik moet nog steeds aan het idee wennen dat de ieren links rijden. Elke keer als k weer naar buiten ga denk ik: Gek kijk uit wat rij je lomp!en dan een sec daarna o dat is normaal hier haha. Veder kennen ze hier geen fietspaden.. de rotondes zijn zo klein dat het net een normale kruising lijkt en de stoepen zijn heeel smal..

Ik ben gisteraaf naar een pub geweest met mn huisgenoten. De pubs zijn gezellig.. het was heel rustig maar er was tog sfeer.. De ieren zijn knetter maar erg gezellig, je hebt ook zo contact met ze. Mijn huisgenoten zijn oke. Ik verschil alleen heel veel met het finse meisje.. ze is zo veel rustiger dan ik.. ze drinkt niet (dat maakt niet zo heel veel uit ..) gaat niet vaak stappen en fotografeerd de natuur.. Ik weet niet of we dikke buddies worden. Hoop dat ik op school een leuke meid leer kennen.. De duitse jongen is okej.. Hij heeft humer en kan ook om mijn stommiteiten lachen :d met hem ga k t wel redden vier maanden..

Het eten hier is niet echt alles.. het brood en de ham is vies en de kaas al helemaal.. hoop dat ik daar snel gewent aan raak..
Gertin, ik zou ook raar kijken zaterdag.. kunnen jullie niet hier komen stappen?? haha..jullie zullen je wel redden!!
Ik heb in een vliegtuig van AerLinges gevlogen.. een lijn vliegtuig niet zn hele grote.. T was ook maar ff vliegen..

vanavond ga ik in een andere pub kijken en morgen mn eerst dag school. Daar heb ik zin in. Heb ik lekker wat te doen en kan ik meer mensen leren kennen.. Hoop dat we leuke introductie dingen gaan doen.. Ik laat jullie het allemaal weten.

Liefst en een dikke knuffel Margriet

  • 30 Augustus 2007 - 15:15

    Margriet :

    Ben wat dingen vergeten haha: Zo leuk voor Mark en Lucie, Daan is een leuke naam.. Is alles goed gegaan? Ik had een smsje gehad dat het een meisje was.. strange:p.
    Hoe is het trouwens met de kleinzoon van Annie Kornet? Ik hoop goed..

    Veder nog iets, wat jammer dat sommige mensen geen berichjes kunnen achter laten. Gister heb ik zelf ook drie keer over gedaan.. Heel irri! Nu kopieer ik telkens alles wat ik heb geschreven voor t geval..

  • 30 Augustus 2007 - 15:16

    Mathilde:

    hai hai,

    ben ik lekker de eerste vandaag!!
    We zeiden gisteren met zn allen onder het eten tegen elkaar dat je al naar een pub zou zijn :P hihihi is nog waar ook...
    Gezellig !!!

    Fotografeerd dat Finse meisje echt de natuur?? Leuk toch? kun je het erover hebben wat voor planten en bomen er groeien hahaha

    We horen wel hoe het op school gegaan is, duim je ook voor mij, ga zometeen Wilfred bellen :S

    Tot horens...
    p.s. we sturen Wilco wel met een koffer vol met ham en kaas :P

  • 30 Augustus 2007 - 17:09

    Riekie:

    Hoi schat!

    Beter dat de pubs gezellig zijn :)
    dat worden dus geen tosti's, maar je vind vanzelf ook vast wel de lekkere dingen...

    Jammer dat je er zaterdag niet bij bent in je boerka haha!

    Veel plezier vanavond en succes morgen met je eerste lesdag!

    De zus van an heeft trouwens ook een kindje gekregen een jongetje, hij heet jan :D

    Liefs en een dikke kus Marieke..

  • 30 Augustus 2007 - 18:39

    Yvette:

    Hee aanstaande bierdrinker ;) haha..!!
    Leuk je dat het daar naar je zin hebt..
    sorry dat ik zondag er niet was maar heb er nooit aan gedacht ik werd een dagje mee uit genomen haha..

    maar heb je al biertjes gedronken daaro?
    Of nog steeds een wijntje ;)

    Xxxx

  • 03 September 2007 - 18:50

    Erik:

    Hey Margriet!

    Leuk deze site man! Zo kan je tenminste nog een beetje zien hoe het met je gaat... HOe was je eerste dag school?! En wat betreft dat finse huisgenootje van je: dronken voeren, fototoestel afpakken en meenemen naar een hardcorefeest is mijn advies :D

    Heel veel succes daar nog!

    x Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo Iedereen, Leuk dat je op mijn site komt neuzen! Deze site wordt mijn 'dagboek'in de tijd dat ik in Ierland verblijf. Ik ben daar 4 maanden voor het volgen van mijn minor in het kader voor mijn study. Ik ben in deze periode in Atlhone wat twee uur rijden bij Dublin vandaan ligt. In deze periode ga ik naar de Atlhone Institute of Technology. Welke vakken ik ga volgen is nog niet precies duidelijk dat laat ik in mijn verslagen weten. Met deze site wil ik iedereen laten weten en laten zien wat ik doe in Ierland. Maar ik wil ook graag op de hoogte blijven van wat er thuis gebeurt! Wees niet bang om een berichje met de nieuwste roddels achter te laten! Mijn adres hier is: Wellmout student village. Dublin road. Co. westmeath. Ireland Margriet Duijst room J 38

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 24576

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: