Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu

Dublin!

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

21 September 2007 | Ierland, Dublin

Hallo iedereen! Hoe is die in Nederland? Hier begint de herfst heb ik het idee. Gister was het hartstikke koud toen kon je je adem in de lucht zien. Vandaag staat er een harde wint en regent het steeds maar is het warm. Vind het helemaal niet zo gek dat hier veel mensen ziek zijn geworden. Het internet is hier een drama. De ene dag kan je zorgeloos interneten, de andere dag een half uur, de andere dag niks en de andere keer wordt je er zonder pardon van afgegooid en als die het dan doet is die langzaam…..
Echt gelukkig word ik er niet van. Vandaar dat het bericht van deze week zo laat is.

Voor de rest gaat het hier goed. Ben van het weekend naar Dublin geweest. Vind het echt een super mooie stad. We waren met 20 man was leuk. De buschaffeur was niet zo blij met ons in de morgen. Om de stad echt goed te zien was de groep te groot dat was wel jammer. Ga zeker terug en dan willen we een heel weekend gaan. Van de groep van 20 man waren er 15 spanjaard, dat is ook iets wat ik niet meer doe die mensen praten alleen maar spaans met elkaar begrijp er geen bal van haha. Volgend weekend gaan we naar Gallway, moet een heel mooi gezellig stadje zijn.Ook gaan we een tour doen naar de kliffen daar heb ik echt zin in. Moet super mooi zijn Ik ben benieuwd, ik ga dan ook de oceaan zien hahaha. Gister hadden we onze eerste meating van de international union, zij organiseren feesjes en trips. Die trips worden echt leuk ga er zeker met een paar mee. In de herfstvakantie willen de mensen waar ik t meest mee omgaan naar Schotland gaan. Een retourtje is 40 euro. Ik had dit bericht al eerde geschreven maar kon het door internet problemen niet op de site zetten. Vanaaf gaan we Schotland boeken, we gaan van de eerste week van November heb er echt zin. Als het goed is van 1 tot 5 november maar miss een dag minder maar dat ligt eraan hoe duur het hostel is. We wilden in de herfstvakantie naar Belfast gaan maar dat is ook in een weekend te doen haha. Er zijn plannen zat ben benieuwd wat er van terecht gaat komen! Dat dacht ik dinsdag maar de plannen worden echt! Dat is zo leuk hier alles wat wordt gezegt wordt ook echt gedaan!!

Veder ben ik echt een studente alla studente, neem mn eigen brood mee naar school en haal water uit de boilers op school.Ik kopier mn boeken zodat ik lekker geld kan besparen haha elke maandag sta ik in de bib de benodige hoofdstukken te kopieren. Het eten is in de kantine uiteraard ook erg duur. Maar elke pauze staan er rijen om het te kopen. Ik snap niet waar al de mensen het geld vandaan halen. Ik ben ook al vaste klant in de Aldi, de vrouw achter de kassa lacht zo lief tegen me haha ben heel aan het inburgeren. Miss hier echt de action en de Xenos heb wat dingen voor in het huis nodig maar wil er niet devolle pond voor bepalen. Ook wil ik een baantje gaan zoeken hier. Gewoon voor 1 avond in de week. Het minimumloon is hier hoog, voordeel van alles wat zo duur is, het is 8.86 euro per uur. De moeite waard dagt ik!
De feesjes worden steeds minder maar dat vind ik niet zo heel erg! Iedereen is moe aan t worden. Nu drinken we gewoon s middags koffie samen en s avonds kijken we tv. Gister heb ik gekookd voor de Duitsers en de Belgen, 1 keer in de week koken we met een grote groep is echt gezellig.
Veder ben ik echt aan t wennen, weet waar de winkels zitten, waar de spullen staan weet de weg in t stadje begin al een klein beetje met inburgeren haha.
Ook ben ik voor het eerst naar een club geweest de entree was gister voor de helft. Was een leuke avond maar je mag niet met je drinken de dansvloer op. Ze hebben in dit land zulke rare regels!!



Met de vakken op school is het gelukt:D:D! Ben er echt blij mee. De les van international marketing en sales management is niet echt alles, de lerares is echt terrible. Ze leest zoals iedere lerares alles voor van de sheets maar dan praat ze ook nog eens als een kleuterjuf die de kleuters een kerstverhaal voor leest! Gelukkig is de stof erg interessant en het boek goed te lezen.
De ierse mensen hebben echt geen smaak van kleren. Met uitgaan zien de vrouwen in de rossebuurt in a’dam er nog beter uit. Het is niet te geloven. Er zijn ook geen mooie kleren winkels hier. Ook zijn alle ieren erg erg dik, vooral de jongeren, het is echt niet normaal. Elke keer valt mn mond weer open als ze in hun huispak(dat dragen ze) in de kantine hun veelste uitgebreide vette lunch met patat opeten.
Ik zal proberen om weer fotos bij het bericht te plaatsen. Ik hoop dat het lukt. De vorige keer is maar de helft van mijn collectie over gekomen, hoop nu dat alles geplaats wordt. Hoor wel wat jullie van de fotos vinden….
Tante ik laat de jongens lekker hier zitten het weer hier kan ik niet voor mn leven aan. Ook met een spanjaard wordt het niks die zijn veelste klein werkt echt niet. In Dublin afgelopen weekend vonden ze dat ik op een fotomodel leek en wilden ze weten hoe lang ik was. De itlianen en spanjaarden vinden het echt heel bijzonder…
Tante eef als je gaat wassen moet je wel je zakken legen ;). Leuk dat je een berichje hebt achter gelaten. Was de modeshow nog wat??
Ik ga weer stoppen met schrijven. Hoor jullie snel weer.

Liefst en dikke KUS

  • 21 September 2007 - 17:48

    Jans:

    Hi meid!

    Wat een verhaal weer.. Wel leuk dat je het bijhoudt, zo kunnen we een goeie indruk krijgen van wat je doet!
    Ik lees in ieder geval dat je het prima volhoudt!
    Succes ermee, en geniet van de tijd! Voor je t weet is t weer kerst....
    En in Nederland is t weer ook niet best. (het weekend geeft tie iets beter aan). Maar per vandaag is de zomer afgelopen, dus het echte mooie weer kunnen we op onze buik schrijven. (dat kunnen we trouwens de hele zomer al)!!
    Ik spreek je.. Have fun! Xx

  • 21 September 2007 - 19:00

    Mathilde:

    hey hey,

    Je maakt in ieder geval wat meej hahahaha
    Moet nog wel es aan je denken hoor als ik in de bus naar school zit ;)
    Veel plezier en we bellen, mailen enzow..

    Kusj Mathilde
    p.s. je pakket is onderweg...gratis koffer erbij hahahaha ;)

  • 22 September 2007 - 21:23

    Moeder:

    wij zitten gezellig aan het stokbrood by evertje en garret de hele familie by elkaar wat ben ji nu aan het doen groetjes van ons allemaal

  • 23 September 2007 - 10:08

    Koen:

    He meis leuk verhaaltje weer! Zet m op daar en ik verwacht wel een Iers accent als je terug bent!
    Kuskus

  • 24 September 2007 - 07:51

    Alinda:

    Heyhey topper...

    Nog maar even proberen om een berichtje achter te laten.... Kijken of het lukt :P
    Maar echt leuk om dit elke keer te lezen, krijg je goeie indruk van wat je allemaal doet.... Alleen balen van het internet he, dan kom je er achter hoe vaak je het eigenlijk gebruikt! Wel top van die vakken he... echt leuk!

    Nou schat... geniet er lekker van! En we moeten ook ff snel plannen maken dat ik en rob langs komen... Alleen mijn tel is kapot gegaan, dus moet ff zijn nummer ergens gaan zoeken :P Handig!

    Alvast leuke dag morgen? Ga je nog wat leuks doen???

    Dikke kus Alinda

  • 24 September 2007 - 11:31

    Gerrie :

    Hallo Margriet, eindelijk heb ik de site gevonden,ik vergat steeds de punt er tussen te doen vandaar ik je niet kon vinden.
    Leuk je foto,s en dat je het naar je zin hebt,
    Je bent al weer bijna een maand daar, toch gaat de tijd snel.
    Wel vreemd hoor dat je er niet meer bent,mis je de vis niet?
    Ik blijf je volgen, groetjes van Gerrie ( broekenschuur)
    XX

  • 25 September 2007 - 14:19

    Timmers:

    margriet van harte gefeliciteert met je verjaardag nog bedankt voor je kaart 24 september hebben wy de kaart ontvangen groetjes gert-jan evelien martyn niels en carolien

  • 25 September 2007 - 15:32

    Janneman:

    he schat gefeliciteerd met je verjaardag !!!

    vier het maar goed daar en neem er 1 op mij


  • 25 September 2007 - 17:55

    Machteld Tijmen Nadi:

    Hey margriet, toppie dat je het zo naar je zin heb, straks wil je niet meer naar nederland met dat min. loon.

    Van harte met je verjaardag, geniet er lekker van en neem ff een borrel op het thuisfront.
    xx van nadine

  • 25 September 2007 - 18:39

    Ome Pim /tanta Maria:

    Van harte gefeliciteert met je verjaardag
    en een gezellige Ierse avond.
    Ook veel succes met je studie en leuk
    die verhalen op je weblog.

  • 26 September 2007 - 15:27

    Suzanne:

    Hallo grietsie!
    na een half uur heb ik al je berichten grondig doorgelezen!
    Jordy zei van de week heb je al eensop margriet haar site gekeken en zo ben ik hier terrecht gekomen.
    tis vast super tof daar als ik het zo lees!
    Ik wens je super veel succes daar en maak er wat van meid!!! enneh goeds studeren he! Dollemina!!

    Groetjes suus

  • 27 September 2007 - 16:28

    Arianne:

    heey meid,, sorry dat ik zo laat stuur! ben heel druk bezig met school! echt leuk dat je je vermaakt, gewoon lekker plezier maken meid.. maak er wat van
    Liefs Arianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo Iedereen, Leuk dat je op mijn site komt neuzen! Deze site wordt mijn 'dagboek'in de tijd dat ik in Ierland verblijf. Ik ben daar 4 maanden voor het volgen van mijn minor in het kader voor mijn study. Ik ben in deze periode in Atlhone wat twee uur rijden bij Dublin vandaan ligt. In deze periode ga ik naar de Atlhone Institute of Technology. Welke vakken ik ga volgen is nog niet precies duidelijk dat laat ik in mijn verslagen weten. Met deze site wil ik iedereen laten weten en laten zien wat ik doe in Ierland. Maar ik wil ook graag op de hoogte blijven van wat er thuis gebeurt! Wees niet bang om een berichje met de nieuwste roddels achter te laten! Mijn adres hier is: Wellmout student village. Dublin road. Co. westmeath. Ireland Margriet Duijst room J 38

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 24577

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: