Wat een top weekend: Endinburg:D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu Wat een top weekend: Endinburg:D - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu

Wat een top weekend: Endinburg:D

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

06 November 2007 | Ierland, Dublin

Hallo Iedereen,

Hier ben ik weer. Heb echt een top weekend achter de rug!! Wat een stad Endinburg.
Heb in tijden niet zo veel gelachen en genoten als afgelopen weekend!

Eerst hebben Lena en ik genoten van de vakantie. Na twee maanden had ik gewoon rust.. geen gehaast, geen school heerlijk… Zijn veel met de Duitse meiden van boven omgegaan lekker gegeten, filmpjes gekeken en naar de bios geweest.. was heerlijk! Lekker uitgerust en uitgekeken om naar Endinburg te gaan. Donderdag om 4 uur was het zo ver en zijn we vertrokken uit Atlhone naar the airport in Dublin. De spaanse meiden hadden een vlucht eerder dan Lena en ik dus we konden lekker relax met zn twee op stap. De reis liep super, geen vertraging en geen lange wachtrijen. Om 12 uur s avonds hadden we ons hostel bereikt. Helemaal blij en enthousiast over de geweldige stad zijn we wat gaan drinken in de pub tegenover het hostel en hebben we de spaanse meiden opgewacht.
Het hostel was oke, we sliepen met al de meiden op 1 kamer, hadden een goede keuken en badkamer. Het bed was verschrikkelijk! Je kent de veren in een matras wel, die staken gewoon door het matras. Ik was blij dat ik een plaid mee had anders had ik niet kunnen slapen omdat het pijn deed aan mn schouders. De plaats was top! Midden in de uitgaans straten en 1 minuut lopen van het oude centrum!

Vrijdag zijn we vroeg opgestaan lekker ontbeten met zn allen en toen naar een gratis tour met gids door Endinburg gegaan. Tour was echt een succes, hebben veel van de stad gezien en veel te weten te komen over de geschiedenis. Hebben het kasteel gezien die in het midden op het hoogste punt van de stad staat, schitterend! Zijn naar een begraafplaats geweest, heel creapy. Vroeger waren de mensen echt geschift! Hebben we het er over dat we nu in een rare wereld leven…. Daar hebben ze op grafstenen en ook op de muur van de kerken doodskoppen… gezellig…
We zijn ook naar het graf van Bobby geweest, de trouwe politie hond. Weet niet of jullie de legende kennen. Bobby was een politie hond en zijn baasje is gestorven en elke dag ging de hond naar het graf van zn baasje, 15 jaar lang!
Veder hebben we de ‘geboorte’ plaats van Harry Potter gezien en het kasteel waardoor de schrijfster van Harry is geïnspireerd. Toen heerlijk gegeten in een cafe waar studenten twee maaltijden voor de prijs van een krijgen :D! Was erg goed en goedkoop:D!
De spaanse meiden hadden donderdag andere spanjaarden uit hun woonplaats ontmoet en zijn daar s avonds mee gaan stappen. Het hostel van die jongens organiseerde een kroegentocht en wij hebben daar aan meegedaan. Ook hadden ze een kaart waarmee als de drank goedkoper was…. Wat vervelend! Het was echt een super avond. Endinburg is een stad waar je goed kunt uitgaan.

Zaterdag wilde we een auto huren en wat gaan zien in de omgeving maar het werd helaas te duur. Hadden we eerder moeten uitzoeken. Om tog wat te zien zijn we meegegaan op een trip. Echt een super trip! Wij d8 dat we een korte stop in Glasgow zouden hebben, rijdt de bus alleen door Glasgow heen. Wij hebben krom gelegen in die bus omdat wij echt d8 dat de bus zou stoppen. Rijden we door naar het meer Loch Lomond. Stopten ff op het view punt en later op een plek waar je een cruise over het meer kon maken. Die cruise koste alleen 6 pounds, ging voor ons arme studenten niet door. Hetzelfde gelde voor het kasteel moest je 8 pound betalen om in te komen en er was geen studenten korting niks! Hebben wel ontzettend gelachen op de hele trip. De guide was zo saai en idioot dat we spontaan in de slappe lach schoten. Als hij wat vertelde ging hij al de woorden spellen. Op een geven moment kon ik nier meer van het lachen. Hij vertelde ook echt super nutteloze dingen bv. Dat schotten meer water gebruiken met doortrekken dan engelsen.. yeah right!!
Wel genoten van het landschap, schotland is mooi! Bij het kasteel was er toevallig een bruiloft dus konden we kijken naar al de mannen in schotse kostuums was erg leuk!
Terug aangekomen in Endinburg hebben we gegeten in het hostel en zijn we weer gaan stappen.

De volgende morgen vroeg op omdat we het hostel uitmoesten. We hadden nog de hele dag dus hebben wederom weer lekker ontbeten. Daarna zijn we weer Endinburg ingegaan, hebben het nationaal museum bezocht, een markt bezocht, gewinkeld koffie gedronken, gegeten en toen naar ons laatste hostel vertrokken het vliegveld! Wat een luxe :S! Ik moet zeggen de banken op het vliegveld lagen beter dan mijn bed in het hostel, het is alleen jammer dat er veel lawaai is, als je bijna inslaap valt iemand je moet wakker maken per ongeluk of expres… gelukkig ging de tijd wel snel en was het snel 6 uur en konden we incheken. Was wel een sfeer nacht 6 meiden dakloos en geen geld meer! Al onze ponden waren op van de laatste hadden we een brood voor het ontbijt gekocht. We konden de humor er wel van inzien!

Zoals ik zij een top weekend gehad! Endinburg is geweldig, was een van mn keuzes om op erasmus te gaan maar ben helaas niet gekozen. Het lijkt me echt geweldig om een keer in een stad te wonen en Endinburg is echt een stad, nog een mooie ook. Hier in Ierland is het top omdat we met al de internationale studenten dicht bij elkaar leven. Atlhone is een heel klein stadjeje en opzich zelf niet zo boeiend! Denk dat ik niet zoveel betrokken was geraakt met al de internationale studenten in Endinburg als hier omdat we hier zo dicht opelkaar leven en in een stad heb je dat niet zo. Veder is Schotland veel leuker dan Ierland, ik vind de mensen er veel vriendelijker, veel beter te verstaan het accent is echt perfect en de jongens zijn veeel knapper haha….

Het was echt weer top en heb weer nieuwe energie om naar school te gaan. De vakantie ging echt te snel om had van mij wel langer mogen duren.

Veel liefst en dikke Kus Margriet

  • 06 November 2007 - 16:15

    Mathilde:

    WOW!!!
    Klinkt echt super!!!
    Ben jaloers op jou...ik moch nie omdat ik me P nog nie heb :(
    Anders was ik nu in Bradfort en dan kon ik zo door hahahahaha

    Gelukkig was het leuk!
    Spreek jouwww..
    kus Mathilde

  • 08 November 2007 - 11:49

    Gerrit:

    Zo'n mooi mannetje die Bobby! Ik hoop dat m'n vogel ook nog 15 jaar mijn graf blijft bezoeken haha

    Wel jammer dat je door geldgebrek bepaalde dingen niet kunt doen. Kun je niet meer lenen van de ib-groep vrienden?

    Grtz uit Spakenburg

  • 13 November 2007 - 15:24

    Thalita:

    hey margriet,
    hoe is het met je haar, was ff nieuwschierig hahah.

    groetjes thalita

  • 13 November 2007 - 16:42

    Margriet :

    haha mn haar is niet meer donker, het is zowat weer blond haha en het is voordat ik naar schotland vertrok geknipt door een vriendin hier.. Je hebt wat te doen al k weer thuis ben :D!

    Ej Ger, ja het is jammer van dat geld maar hebde ib-groep warschijnlijk volgend jaar nog veel harder nodig!!

    Weer helemaal ingeburgerd thuis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo Iedereen, Leuk dat je op mijn site komt neuzen! Deze site wordt mijn 'dagboek'in de tijd dat ik in Ierland verblijf. Ik ben daar 4 maanden voor het volgen van mijn minor in het kader voor mijn study. Ik ben in deze periode in Atlhone wat twee uur rijden bij Dublin vandaan ligt. In deze periode ga ik naar de Atlhone Institute of Technology. Welke vakken ik ga volgen is nog niet precies duidelijk dat laat ik in mijn verslagen weten. Met deze site wil ik iedereen laten weten en laten zien wat ik doe in Ierland. Maar ik wil ook graag op de hoogte blijven van wat er thuis gebeurt! Wees niet bang om een berichje met de nieuwste roddels achter te laten! Mijn adres hier is: Wellmout student village. Dublin road. Co. westmeath. Ireland Margriet Duijst room J 38

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 24571

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: