De Chinees - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu De Chinees - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu

De Chinees

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

15 Oktober 2007 | Ierland, Dublin

Hallo iedereen,
Waar blijft de tijd? De weken vliegen hier voorbij en ik krijg het alleen maar drukker met allemaal opdrachten en tentamens. Volgende week heb ik mijn eerste twee toetsen. Een voor internationaal marketing en een voor financieel management. Internationaal marketing is associaal veel maar wel interessant. Financieel marketing moet helemaal goed gaan komen omdat ik de onderwerpen al een keer in Nederland heb behandeld:D!
Moet ik even van gaan profiteren.
Mijn internet is nog steeds niet gemaakt. De computerman is wel langsgeweest en heeft een briefje achtergelaten met een paar aanwijzegingen die ik moest uitvoeren maar die hebben helaas niet geholpen. Nu komt hij als het goed is woensdag morgen en ik hoop dat we dan eindelijk tot een oplossing gaan komen. Het is echt heel irri om geen internet te hebben. Het is nu ook een stuk moeilijker om contact met de mensen thuis te houden. Daar baal ik wel van, weet helemaal niet goed hoe het met iedereen gaat! Maar miss is de oplossing er snel!

Voor de rest is mijn leven hier nog steeds heerlijk! Ik ben een heel actief member van de sportschool geworden. Ga elke dag uit school! Ben het niet gewent vanmezelf maar het bevalt me prima! Het is ook wel nodig hier, ik eet veel en beweeg weinig kon ik wel aan mn lichaam gaan zien. Wil geen nieuwe gardarobe kopen als ik terug ben dus werd het maar de sportschool….
Veder heb ik meegedaan aan de les hip hop dancing maar weet niet of ik er mee door ga. Ik vond de groep veel ste groot, maar ben dr nog niet over uit.

Afgelopen weekend ben ik met de internationale society op trip geweest naar Connemara! Dat is een natuurgebied in Ierland. Was weer een superdag. Vrijdagavond hadden we eerst een heel gezellig feesje gehad, het begin van de dag verliep niet zo soepel. Ik schrok om 7:55 wakker en om 8:00 hadden we afgesproken om te vertrekken. Gelukkig hadden de belgen zich ook verslapen en kwamen we gelijk met de bus op het verzamelpunt aan. Mooie timing vond ik. Dag ik lekker in de bus te gaan slapen zaten er een paar lituanen achter me te drinken! Wat een idioten je gaat toch niet op een uitje naar een natuurgebied drinken?? De meeste hadden niet of maar een paar uur geslapen maar waren er en waren fit en gezellig hun waren irri en ik kon niet slapen! De busreis duurde 2,5 uur dus daar baalde ik wel van.
Nadat we hadden gegeten in een dorpje in de buurt zijn we naar het nationaal park gereden. Was echt super! Heerlijk gelopen en een berg beklommen. We hadden helaas niet genoeg tijd om de top te bereiken maar ben wel tot de rots grens geweest. Het was een echt ierse ervaring, het waaide zo hard dat ik op 1 been in de wind kon hangen en het regende pijpen stelen toen we bovenin waren. Maar het was zeker de moeite waard. De fotos volgen nog die staan bij een ander op de computer.
We hebben nog een kasteel bezocht en zijn toen weer naar huis vertrokken.
Was weer een geslaagde dag. S avonds film gekeken bij de Belgen lekker relax had geen energie meer om weg te gaan….
Tijdens de film hadden we bezoek van de chineese buurvrouw van Lena. Ze was alleen en Lena zei kom maar wat drinken. Echt ben in cultuurshok!
Ik had een lekker papatje gehaald had ik echt zin in. Gaat die gekke chinees haar nagels knippen terwijl ik naast haar zit! GATVER!!
Ten eerste je gaat je nagels tog niet knippen bij totaal vreemden en dan al helemaal niet als iemand aan het eten is?!?!?!
Ze stinkt echt te erg uit haar mond en gaat veel ste dicht op je zitten en spreekt nauwlijks engels. Wat een raar kind! Vind ze warschijnlijk ook van ons maar tog. Ben aan zulke cultuur verschillen echt nog niet toe.
Gister stond Ricardo, de spaansekok hier met zn mond op de grond omdat we in Nederland Ayolie hebben, snapte hij helemaal niks van! Ook was er een itiaan die vroeg of ik echt pesto op mijn brood aan het eten was. Aan zn manier van vragen was echt te merken dat het best bijzonder is. Maar het is wel heel gezond zei die…

Op het feesje van afgelopen vrijdag waren trouwens nog twee ieren gekomen die ik had ontmoet een week daarvoor op een borrel bij de klasgenoten van de Belgen. Was echt komisch. Komen ze daar aan in een dikke bwm cabrio sporteditie. Iedereen stond voor het raam en ik stond met mn mond open. Had even niet verwacht dat ze daar in aan zouden komen. ( stoere ik :p, iedereen ken jij die mensen haha)
In het begin van de avond hebben ze de hele avond in de keuken gezeten heel verbaasd dat zij de enige twee ieren van de avond waren! Kwam ik ze twee uur later weer ff tegen hadden ze de tijd van hun leven en geconcludeerd dat de internationale vrouwen veel mooier dan de ierse zijn! Dat wilden we even horen. Ze zijn de hele nacht gebleven, ze hebben het dus goed naar hun zin gehad!

Tante Hennie en Ome Piet bedankt voor jullie kaart!! Echt super leuk de margrieten en het is echt leuk om post te krijgen! De manager heeft hem vandaag door de deur gegooit.
Zijn er veder nog spannende, interesante dingen in het dorp gebeurt? Ben er best wel nieuwschierig naar!
Ik ga weer stoppen loop naar school en probeer ik dit bericht op mn site te zetten.

Iedereen de groeten, liefst en een hele dikke KUS!!
Margriet

  • 15 Oktober 2007 - 19:38

    Janneke (buurmeis):

    Hey Margriet,

    Volgens mij heb jij het daar aardig naar je zin! Ik zal nog raar staan te kijken als je daadwerkelijk terug komt/bent!
    Ik ben trouw leester van je berichtjes, dus ik geniet helemaal mee! Tot nu toe is de conclusie dat ik snel een keer naar Ierland moet..
    Ik vind het echt super knap hoe je daar aan het 'inburgeren' bent, dus vanuit Holland een erg groot compliment!

    Succes met je aankomende tentamens!

    Groetjes, ook van de rest van het gezin!

  • 15 Oktober 2007 - 19:42

    Wilfred:

    Ja idd lekker ranzig zo'n Cinees:( zo zijn ze haha.
    Het is wel lekker rustig! zo in het dorp als iedereen in het buitenland zit:)
    De jongens zitten in Amerika FOKKERS!! maar vermaak me prima. Spreek je... Gr

  • 15 Oktober 2007 - 21:06

    Mathilde:

    Hahaha je maakt wat meej daaro :p
    Maar iedereen leest dit hea dus hoef je je hier aan tafel niet meer zo druk te maken als jaap en boer laat!
    Hij heeft trouwens een vriendinnetje, Mirthe, heeft hij dat al wel eens verteld???
    De rest volgt....we bellen ;)

    kusj Mathilde

  • 16 Oktober 2007 - 20:46

    Tante Andrea:

    Hallo Margriet,
    Ik zat lekker even achter de computer op je site te lezen en ik dacht: laat ik ook eens een berichtje achter laten. Wat leuk dat je misschien naar Schotland gaat! De tijd gaat snel, het is alweer half oktober, voor je het weet ben je weer thuis, dus geniet van je tijd daar!!

    Hartelijke groeten van ons allemaal, je tante!

  • 17 Oktober 2007 - 13:16

    Tante Evelien:

    leuke verhaal moest er om lachen mis je het hollandse eten al.groetjes de fam.timmer.

  • 17 Oktober 2007 - 19:22

    Gerrit:

    Die hiphop dancing class moet je gewoon blijven volgen, en mij de moves leren als je terug bent :-)

    En mensen met een cabrio moet je sowieso te vriend houden haha

    Veel plezier nog en groeten vanuit Amerika

  • 18 Oktober 2007 - 18:35

    Jeanet:

    hallo margriet,

    het lijkt wel een film waar je in zit, je verhalen, het is kostelijk om ze te lezen ik lig dubbel van het lachen ja ja zo maak je heel wat mee. schotland is prachtig Paul en ik zijn daar ongeveer 16 jaar geleden geweest. toen hebben we daar onze vakantie gehad en we gingen van huis naar huis (bed and breakfast)geweldig is dat zo kom je overal en wij kregen steeds de mooiste kamers en overal een verschillend ontbijt dat was ook lachen want een dikke pap s´morgens vroeg krijg ik niet weg, maar ja bewoon maar eten he en ook nog zeggen dat het lekker is, jakkers. spek en eieren dat was geen probleem. ga er lekker genieten en probeer zo veel mogelijk te doen.
    nou veel succes met die buitenlanders ha ha ha en doe rustig aan. en ik verwacht wel hele mooie cijfers ha ha zeker. ik heb Alinda nog gesproken op de markt en vroeg of ze geen spijt had en ze zei nee ze vond het toch te lang.

    nou tot het volgende bericht en de groetjes van Jeanet en de rest van de familie.

  • 18 Oktober 2007 - 21:12

    Annetje:

    hoi margriet.wat fijn dat je het naar je zin heb.hier in het dorp is het ook maar het zelfde,niks bezonders gebeurt.en je komt weer met de gezeligste dagen thuis(kerst).dus geniet daar nog maar ff.groetjes annetje en eugene.

  • 27 Oktober 2007 - 17:43

    Ome Pim Tante Maria:

    Wat geweldig dat je het daar naar je
    zin hebt,uit je emails te lezen heb ik
    het idee dat je nog lang niet naar huis
    wilt komen. Zelfs het merk van de auto
    die ik niet ken lijkt me echt op zijn Iers{grapje] heel veel succes met je
    studie en je tentamens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo Iedereen, Leuk dat je op mijn site komt neuzen! Deze site wordt mijn 'dagboek'in de tijd dat ik in Ierland verblijf. Ik ben daar 4 maanden voor het volgen van mijn minor in het kader voor mijn study. Ik ben in deze periode in Atlhone wat twee uur rijden bij Dublin vandaan ligt. In deze periode ga ik naar de Atlhone Institute of Technology. Welke vakken ik ga volgen is nog niet precies duidelijk dat laat ik in mijn verslagen weten. Met deze site wil ik iedereen laten weten en laten zien wat ik doe in Ierland. Maar ik wil ook graag op de hoogte blijven van wat er thuis gebeurt! Wees niet bang om een berichje met de nieuwste roddels achter te laten! Mijn adres hier is: Wellmout student village. Dublin road. Co. westmeath. Ireland Margriet Duijst room J 38

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 24580

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: