Galway - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu Galway - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Margriet Duijst - WaarBenJij.nu

Galway

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

06 Oktober 2007 | Ierland, Dublin

Hallo iedereen hoe is het in NL?
Hier is het nog steeds goed we hebben de hele week al super lekker weer! Zon en geen regen en het is niet te koud ideaal, hoop dat het nog ff door gaat. Heb nu lekker weekend. Lekker een rustig weekendje, gister gegeten met de spaanse meiden daarna was er een feesje in Wellmount maar heb het niet laat gemaakt. Van morgen lekker relax een film gekeken en zit nu op school kijken of ik hier internet heb. Helaas is dat niet het geval! Ik begin gelukkig wel steeds meer te snappen wat het probleem met mn computer is. Mijn ip adres klopt niet. Nu ik tog op school ben ga ik zo ff de bib in en weer contact met Dell opnemen. Is de bib dicht haha. Maandag weer een dag maar wil nu toch echt internet hebben!
De tickets naar Schotland zijn geboekt, als je niet op de drukke tijden vliegt kost een vlucht, 0.01 cent. Betaal eigelijk alleen de tax. We gaan slapen in een jeughostel en gaan daar in de keuken koken, lekker cheap. Wordt leuk heb er zin in! We gaan 1 november en in de 5e in de morgen komen we weer terug.

Vorige week zijn we een weekend naar Galway geweest. Was een zeer geslaagd weekend. Zaterdag in de vroege morgen vertrokken. Ben met de Belgen, de duitsers en de twee franse meiden geweest. Staan om 8 uur de duitsers voor de deur me op te w8 hebben ze rugzakken mee zo groot, schoenen aan zo lelijk maar stevig, heuptassen om wintjack aan.Ik was even in de war of we nou echt een weekend naar Galway gingen of dat we een berg gingen beklimmen. Stond ik daar met mn schooltas met een onderbroek en tandeborstel er in. Gelukkig waren de belgen en fransen hetzelfde als ik gekleed en voelde ik me al weer een stuk beter. Aangekomen in Galway hebben we ons hostel opgezocht en hebben we het stadje verkend. Galway is een klein provinciestadje met een universiteit, cathedraal, AIT, strand en een super gezellig winkel centrum. Iedere Ier die we hier spreken is verliefd op Galway ik snap wel waarom! Na het verkennen even geshopd en toen een tukkie gedaan en met zn allen gegeten. We zijn in een schattig mexicaans tentje beland met echt super leuke kleuren! Roze, groen , blauw alles door elkaar!
Na het eten een pub ingedoken was een rugbywedstrijd hebben we meegekeken. Lenna, mn belgische vriendin heeft een vriendin vanuit Frankrijk(bretainne moet ik zegen) die in Galway woont. Zij hadden met elkaar afgesproken. De belgen en ik hebben op haar gewacht. Super leuk mens heel enthousiast en een echte ingeburgde ier. Zij was samen met twee andere ierse meiden en was leuk om de avond met echte ieren door te brengen. Helaas moesten wij vroeg naar bed omdat we de volgende dag vroeg op moesten voor een trip naar de cliffs. Hebben voor een andere keer afgesproken, blijven we bij haar slapen en laat ze ons Galway zien:D! Wordt leuk denk ik. Ook wil ze ons de connemara laten zien. Haar ouders wonen midden in het gebied en zij wil ons alle mooie plekjes laten zien met de auto. Moeten alleen even een geschikt weekend zien te vinden want zoveel weekenden hebben we niet meer over! Tijd gaat zo snel!
Terug in de hostel heerlijk geslapen, ontbeten en op tour gegaan. We hebben een tour geboekt naar de cliffs of moher en door her burrer gebied. We hadden super veel geluk want het was een super mooi dag! Hiervan hebben we zeker genoten, het was een uur rijden langs wat kastelen en kerkjes, dorpjes, voordat we bij de lunchstop aankwamen in Doolen. Doolen was een klein gehucht met een pub waar we konden eten. Wij beetje hangen daar, hadden ons eigen brood mee in de paar winkeltjes gekeken. Ontdekken we 10 minuten een wegetje die naar een uitzicht leidde zo mooi! Ben daar echt verliefd geworden op ierland. De kust is echt super! De cliffs met dat groene landschap echt prachtig! Even gekeken daar en toen op weg gegaan naar de cliffs van moher. Wat is dat prachtig! Had daar de hele middag kunnen hangen er was een lekker windje, zon en een prachtig uitzicht!! Zie de fotos die ik weer probeer op de site te zetten!
Na de cliffs zijn we naar tombes geweest die weer in een prachtig landschap stonden! Daarna nog een grot bezocht, de ailwave cave maar die viel een beetje tegen maar dat komt warschijnlijk omdat we de grotten in frankrijk zijn gewent.Toen weer op weg naar Galway waar we om 5 uur terug waren. Was echt een mooie indrukkwekkende dag! S avonds bus terug gepakt naar Atlhone stonden we uiteraard weer in een file en duurde de terug reas drie inplaats van 1,5 uur.

Afgelopen dinsdag vieren Gaelle (F) en de Franzi (D) hun verjaardag. Ze hielden een verkleed party, alle jongens waren verkleed als vrouwen ik heb zo gelachen! Nog nooit zulke mooi vrouwen gezien haha! Heb er helaas nog geen fotos van die moet ik nog krijgen. Voor de rest is het school leven echt begonnen. Heb een paar opdrachten gekregen en ga eindelijk een beetje doorkrijgen wat ze van me verwachten hier.
Iedreen sorry dat ik zo laat ben met terug reageren en dat ik zo weinig van me laat horen maar heb echt problemen met dat (*&^&*) internet!
Ik ga stoppen met mn verhaal moet zo weg dan gaat de school dicht! Iedereen goed weekend!

Liefst en KuS Margriet

  • 06 Oktober 2007 - 17:11

    Gertine:

    he lieverd.. Ik zie dat je het erg naar je zin hebt. geweldig..Zo zijn de aantal maanden zo voorbij.. Ik spreek je snel weer via msn en we smsen..Vanavond ga i met manuela naar amersfoort. Natuurlijk naar onze favo tent.. haha';)
    een hele dikke kus van mij

  • 06 Oktober 2007 - 18:24

    Roosmarijn:

    ziet er allemaal heel goed uit hoor!! ik heb ook pas vanaf gisteren internet in mijn kamer!! jemie echt een ramp hoor zonder internet!! nog veel plezier daar!
    xxx

  • 07 Oktober 2007 - 18:51

    Familie:

    Hey hey,
    Wat een leuke foto's :P
    Mooie omgeving daar zo.
    Fijn dat daar ook files zijn, kun je nog een beetje aan ons denken :D
    Hopelijk begin je je studie ook nog een keer hahahaha
    Veel plezier nog, gelukkig heb je het naar je zin :D

    De Reigertjes

  • 07 Oktober 2007 - 19:14

    De Timmers:

    hallo margriet leuk dat je het naar je zin hebt en dat je lekker weer hebt wy hadden gister en vandaag ook mooi weer heerlyk gewoon hoop dat het nog een poosje duurt je bent wel een bofkont dat je leuke mensen op je school hebt en dat jullie van alles samen doen.leuk,je ziet en beleeft ook van alles je hebt gelyk datje alles gaat bekyken geniet er nog maar van, want de tyd gaat best wel snel voor bij . . groetjes van opa en oma, gert-jan evelien martijn niels en carolien.

  • 07 Oktober 2007 - 20:02

    Arie:

    Dat Ierland,engeland en Schotland zo leuk zijn dat wist ik al!!Maar er gaat toch niets boven Spakenburg!!!
    Maar top dat je het zo leuk hebt,
    Gr Arie
    P.s Maak aub gewoon foto,s,elke keer m,n plasma op z,n kant zetten schiet ook niet op!!

  • 08 Oktober 2007 - 09:51

    Margreet:

    Als ik het zo allemaal hoor dan vliegt de tijd daar echt voorbij. Je hebt eigenlijk zelfs tijd te weinig. Wel fijn om te horen dat je je zo vermaakt. We hebben trouwens 24 november weer personeelsuitje wel jammer dat je er niet bij kan wezen maar ja.. ierland is op dit moment toch de place to be voor jou.

    Kuss

  • 15 Oktober 2007 - 12:15

    Ellie:

    he grietje wat goed dat je het zo leuk hebt en wat gaat de tijd hard he nog ff en je zit weer met de familie bij de kerstboom haha nou geniet er maar lekker van wij werken gewoon hard door haha dikke kus El en Otje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo Iedereen, Leuk dat je op mijn site komt neuzen! Deze site wordt mijn 'dagboek'in de tijd dat ik in Ierland verblijf. Ik ben daar 4 maanden voor het volgen van mijn minor in het kader voor mijn study. Ik ben in deze periode in Atlhone wat twee uur rijden bij Dublin vandaan ligt. In deze periode ga ik naar de Atlhone Institute of Technology. Welke vakken ik ga volgen is nog niet precies duidelijk dat laat ik in mijn verslagen weten. Met deze site wil ik iedereen laten weten en laten zien wat ik doe in Ierland. Maar ik wil ook graag op de hoogte blijven van wat er thuis gebeurt! Wees niet bang om een berichje met de nieuwste roddels achter te laten! Mijn adres hier is: Wellmout student village. Dublin road. Co. westmeath. Ireland Margriet Duijst room J 38

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 24575

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2007 - 22 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: